חזון

מייסדי המועדון וראשיו היו דמויות מובילות בקהילה המסחרית והתעשייתית של כלכלת ארץ ישראל שלפעילותם השלכות רחבות היקף.

המועדון המסחרי מראשית דרכו היה מסע אל החלומות, הלבטים והטרדות שהעסיקו  את מייסדי המדינה וחברי המועדון המסחרי תעשייתי, פסיפס נדיר וייחודי של חלוצים ויזמים אשר הניחו את התשתית הכלכלית והתעשייתית למדינה איתנה וליצירת תעשייה מובילה ומתקדמת בארץ ובעולם.

העשייה המפוארת של חברי המועדון המסחרי תעשייתי לאורך השנים בקידום הטכנולוגי, המדעי והכלכלי של מדינת ישראל יחד עם הפעילות הפילנטרופית והתרומה למען הקהילה לא יכלה להתפתח ללא אנשי מעוף, חזון ועשייה.

כך החלה מסורת הנמשכת מיום הקמת המועדון ועד היום  – עשרות שנים של דיונים, הרצאות ואירועים של ליווי בלתי פוסק של התפתחות הכלכלה יחד עם ליווי ער של מאבקים מדינים וחברתיים במדינה. במהלך השנים התארחו במועדון מאות אישים והתקיימו בו למעלה מאלפיים פעילויות בהשתתפות מנהיגי המדינה, ראשי ומובילי המשק הכלכלי ואנשי רוח ותרבות.

בעוד המועדון נשמר כבעל מטרות ואופי חברתיים, במהלך השנים צמחו משורותיו שיתופי פעולה לקידום נושאים ציבוריים ממשיים החורגים מההיבט העסקי והכלכלי כמו:  מגבית כספים לפיתוח ולהגנת הארץ, קידום תרבות וחינוך, קליטת עלייה ותמיכה בקהילה.

המועדון הציב לעצמו כמטרה לחזק את מעורבותו בחינוך ובפיתוח מנהיגות בקהילה וכמנוף להעצמת החוסן החברתי. אנשים שפועלים במסגרות עסקיות וחברתיות צריכים לתרום לקהילה, צריכים להיות מעורבים וצריכים לראות את הפעילות הזו כמנוף לפעילות חברתית. הם צריכים להשפיע ולתרום לאותה חברה שאפשרה להם להגיע למקום שאליו הגיעו.