מלגות ויזמות קהילתית

מלגות

"אנו מחויבים להוביל בעשייה למען דור העתיד של מדינת ישראל. זו אינה רק חובה עבורנו, אלא זו היא זכות להיות חלק מהנתינה והעשייה למען האחר".

המועדון המסחרי הוקם כדי להפגיש את הכוחות הפועלים, סוחרים ותעשיינים כדי לפעול לפיתוח הכלכלה למען המדינה שבדרך.
לאורך שנות קיומו המועדון המסחרי העניק מלגות למגוון רחב של תלמידים וסטודנטים.
עם בוא המאה ה-21, המועדון הציב לעצמו כמטרה לחזק את מעורבותו בחינוך ובפיתוח מנהיגות בקהילה וכמנוף להעצמת החוסן החברתי.
"אנשים שפועלים במסגרות עסקיות וחברתיות צריכים לתרום לקהילה, צריכים להיות מעורבים וצריכים לראות את הפעילות הזו כמנוף לפעילות חברתית. הם צריכים להשפיע ולתרום לאותה חברה שאפשרה להם להגיע למקום שאליו הגיעו".
"עם הפנים לקהילה" מדיניות שהתווה המועדון המסחרי למען מעורבות קהילתית "הפעילות למען הקהילה היא אחד ההישגים המרכזיים של חברי המועדון… בעידן של מצוקה ופערים חברתיים וכלכליים מעמיקים – זהו אות ומופת לאחריות חברתית".

יזמות קהילתית

עם חידוש פניה של הפעילות הקהילתית במועדון, ב-2001 קיבל המועדון החלטה אסטרטגית לפעולה למען עמותות שאינן למטרות רווח, לנציגיהן ניתנה הזדמנות להצגת עשייתן ולשיח עם חברי המועדון כחלק מתכנית מפגשי יום שישי. שיתוף פעולה דומה התקיים עם עמותות שעמדו במוקד הפקות תצוגת אופנה שאורגנו מדי תקופה על ידי חברת המועדון שושנה בן-צור.

בהנחייתה של ועדת קשרי חוץ, בהזדמנויות שונות נטל המועדון חלק מרכזי בעיצוב דרכם של גופים ציבוריים, דוגמת הכנת תכנית עסקית לעמותת נפגעי אירוע מוחי וסיוע לאיגוד הקרדיולוגים בהקמתה של מועצה ציבורית למען בריאות הלב. יזמות נוספות שביקש המועדון להוביל נגעו להקמת מנהיגות שכונתית של יוצאי אתיופיה בבת ים וב-2008 עם הקמתו של צוות חברים לקידום "תכנית לרשת אזרחית להתחדשות פני החברה בישראל".

ב-2012 בחר במועדון להוביל את תחום החינוך הטכנולוגי בישראל ובשיתוף רוטרי ישראל קיים כנס מקצועי ראשון מסוגו בישראל, במהלכו הוענקו מלגות לתלמידי רשת "אורט". במסגרת פעילות זו הקים נשיא המועדון רפי פריאל ועדת חברים מיוחדת לקידום החינוך הטכנולוגי.

בין השנים 2010-2003 עבדה ועדת המעורבות הקהילתית של המועדון בשיתוף עם ארבעה בתי ספר – שלושה בתל אביב (שבח מופת, ביאליק רוגוזין, עירוני ט') ואחד בשדרות (גיל רבין). ארבעת

מירה פרידמן-חמו אשר התוותה את מדיניות "עם הפנים לקהילה" כיושבת ראש הוועדה למעורבות קהילתית ולאחר מכן כיהנה כנשיאת המועדון העידה בסיום תפקידה כי "אני רואה בפעילות למען הקהילה אחד ההישגים המרכזיים של חברי המועדון… בעידן של מצוקה ופערים חברתיים וכלכליים מעמיקים – זהו אות ומופת לאחריות חברתית". עם בחירתה לנשיאות השמיעה אורלי אברהמי דברים דומים ברוח ההתפתחויות בהלך הרוח הציבורי: "הקהילה העסקית אינה יכולה לשבת מהצד בזמן של הפגנות מחאה, של שסעים ופערים בחברה הישראלית. אנו מחויבים להוביל בעשייה למען דור העתיד של מדינת ישראל  זו אינה  רק חובה עבורנו  אלא זו היא זכות להיות חלק מהנתינה והעשייה למען האחר".