שיאה של מדיניות "עם הפנים לקהילה" ביזמת מפעל המפלגות שהוסדר עם השנים והיה לנוהג קבוע. עם רישומה ב-1981 של עמותת בית המועדון המחודשת התחייבו חבריה כי "כל הכנסותיה יהיו קודש לתמיכה במועדון המסחר והתעשייתי ופעולותיו החברתיות והתרבותיות, וכן לסעד ועידוד בענייני תרבות, חינוך ואמנות וכיוצא בזה".

שורשיו של המפעל ביזמות חד פעמיות שהובילו חברי מועדון. כך הוקמה ב-1949 קרן סטיפנדיות על שם אבא אבן לתמיכה בתלמידי בת הספר לדיפלומטים וכך הוקצבו ב-1961 300 לירות עבור מלגה לתלמיד מצטיין מאוניברסיטת תל אביב. ב-1952 הועבר מלווה החובה של המועדון לרשותה של המועצה המדעית הלאומית בעבור סטיפנדיות למחקרים מדעיים.

ב-1968 הותיר חיים פרלין בצוואתו חמישים אלף לירות למועדון שיוקדשו "להקמת בניין המועדון". בחלוף הזמן ועם הקמת העמותה והגדרת מטרותיה, ב-1983 הוקדש עזבונו בהסכמת המשפחה ובצירוף כספי מועדון נוספים בהקמתה של קרן מלגות בסך חצי מיליון שקלים.

בשנים 1990-1984 חילק המועדון 140 מלגות סיוע בסך 12.75 מיליון שקלים ו-97,750 ש"ח למגוון מוסדות חינוך, בריאות, תרבות ולמטרות אחרות. בשנים שלאחר מכן צומצמה הפעילות עקב אי רווחיות הקרן אך ב-1997 סוכם על חלוקת כספי היסוד של הקרן. מסורת המלגות המחודשת נועדה לעידוד סטודנטים ותלמידים להשלים את חוק לימודיהם, לרכוש השכלה ולהעצים את סיכוייהם להצליח בחייהם המקצועיים ולתרום לחברה. המלגות מיועדות לסטודנטים ולתלמידים, בעיקר מאזור תל אביב וגוש דן המכשירים את עצמם בתחומים הקשורים למינהל ותעשייה, ובתחומי הרוח, התרבות והאמנות – אשר מצטיינים בהישגיהם ובמעורבותם החברתית, אך מתקשים בשכר הלימוד.

הגופים הנתרמים בשנים 1990-1984: קרן ביטחון ישראל, בית החולים איכילוב, בית החולים תל השומר, בית החולים לחולים כרוניים בירושלים, בית החלמה שלווה, האגודה הלאומית לילדים אוטיסטים, איגוד סיסטיק פיברוזיס, המרכז לעיוור, מעון אקי"ם ירושלים, יד שרה, האגודה לטרשת נפוצה, ארגון מיח"א לעזרת ילדים חרשים, בית ספר "ניב" לחרשים, ארגון מתנדבים שירות לבריאות שיניים, אורט טכנולוגיה, בית הספר לטקסטיל על שם שנקר, המדרשה על שם יעקב הרצוג, הישיבה על שם הרב אריה לוין, "שבט מיהודה" על שם הרב אונטרמן, ישיבת ההסדר רמת הגולן, ישיבת "חיי עולם" בירושלים, מכון בית יעקב למורות, מרכז מפעלי חינוך "בית ברכה", בית חינוך לבנות יעקב בירושלים, בית הספר לרוקחות והחוג ללשון עברית באוניברסיטה העברית.

עם שינוי אופיו של מפעל המלגות החלו חברי המועדון לקחת בו חלק פעיל בתרומת הון עצמי ובגיוס תרומות חיצוניות ושיתופי פעולה עם גופים תורמים נוספים דוגמת חלוקת תרומה משותפת עם קרן פולברייט, הרחבת מערך המלגות של המכללה לישראל, ניהול כספי קרן סילצקי לתרומות ייעודיות לרשת בתי הספר "עמל" ויזמות נוספות. שיתוף פעולה של המועדון עם האוניברסיטה הפתוחה הוקדש עבור מלגות ייעודיות לסטודנטים הלומדים תוך כדי שירות צבאי סדיר.

החל ב-2003 חלק מרכזי במפעל המלגות הוקדש לקרן המועדון על שם אילן רמון. זו נועדה לטיפוח עקרון המועדון המבקש "העצמה כלכלית וטכנולוגית של מדינת ישראל" ובין הזוכים במלגות נכללו מדי שנה תלמידים וסטודנטים במקצועות טכנולוגיים ומקצועות הקשורים בלימודי אווירונאוטיקה וחלל. תרומות פרטיות ומאורגנות לקרן רמון נקשרו בהסכמי הקבלה עם האוניברסיטה הפתוחה ועם מוסדות נוספים להשכלה גבוהה. ב-2005 העניקה הקרן 156 מלגות בסכום כולל של חצי מיליון ש"ח וב-2006 הוכפל הסכום וחולק ב-185 מלגות. האירוע השנתי לחלוקת המלגות התקיים באופן מסורתי בחסות שגרירות זרה בישראל ובנוכחות הגברת רונה רמון ונציג ממשלת ישראל או המוסדות הלאומיים.

מפעל המלגות מהווה אבן מסד בעשייה למען הקהילה – מפעל אשר מתקיים עד ימינו אנו.