דני גילרמן – ישראל בחזית הבינלאומית

דני גילרמן – ישראל בחזית הבינלאומית

אנו שמחים לארח את דן גילרמן, ידידי היקר

הקשר ביננו התפתח במשך השנים מתוך פעילות ציבורית משותפת שלנו והפך לידידות אישית.  דני הוא היום איש עסקים שכיהן כשגריר ישראל באו"ם בין השנים 2003-2008. במסגרת תפקידו באו"ם כיהן כסגן נשיא עצרת הכללית של האו"ם מטעם מדינות המערב.  שימש במשך שנים רבות  כיו"ר איגוד לשכות המסחר והיה חבר בדירקטוריונים של הבנקים הבינלאומי, לאומי ובנק ישראל.  כיו 9 מכהן גילרמן כנציג בלקסטון בישראל.

דני היה מאד מקורב לשמעון פרס ז"ל, נשוי לג'ניס ואב לשני ילדים.

באחר הראיונות שנתן בשלהי כהונתו של אובמה אמר דני, ואהבתי את האימרה הזאת :  "שלום עושים בחדרי חדרים ולא בנאומים".

כבר לפני 10 שנים הגיב בחריפות על ירי קסם לישראל ואמר :  "לא כדאי לפרש את שתיקתה של ישראל כהשלמה עם המצב ואנחנו לא נשב בשקט ונעשה הכל כדי להפסיק את האלימות" .

שמענו לאחרונה את אמיר אשל, מפקד חיל האויר לשעבר, על האתגרים שניצבים בפנינו מגובה של 20 אלף רגל.  יהיה מעניין לשמוע מדני, כמי שפגש בקריירה שלו מנהיגים מכל רחבי העולם ויצר קשרים עמוקים עם מקבלי החלטות המבוססים על אימון והערכה, על "מאבקה ומעמדה של ישראל בחזית הבינלאומית".

יהיה מעניין לשמוע את התייחסותו לכמה נקודות רלוונטיות כמו :

  1. בארה"ב מתפתחת טינה כלפי ישראל, מהצד הדמוקרטי בעיקר, אבל גם מהתנועות הליברליות, האוניברסיטאות וחלקים בקהילה היהודית. אייך נתמודד ?
  2. מה עלינו לצפות מהידוק היחסים שמתפתח בשנים האחרונות בין ישראל ובין  עם מדינות העולם.
  3. ישראל שלא מציגה פתרון ממשי לסכסוך עם הפלסטינאים מצטיירת יותר וותר בזירה הבינלאומית כמדינה דו לאומית. איך עלינו להתמודד בחזית הבינלאומית עם מצב זה ?
  4. התמודדותה של ישראל לאורך השנים באו"ם ובמוסדותיו.

דני הבמה שלך.