פרופ' דניאל פרידמן ועו"ד אוריאל לין

פרופ' דניאל פרידמן ועו"ד אוריאל לין

אנו שמחים לארח את הפרופ' דניאל פרידמן ומודים לו שנענה להזמנתנו להשתתף יחד עם עו"ד אוריאל לין בפאנל בנושא "חוק הלאום מול חוק יסוד כבוד האדם וחירותו  – ניגוד או השלמה".

פרופ' דניאל פרידמן הוא פרופ' למשפטים באוניברסיטת ת"א ובמכללה למינהל, חתן פרס ישראל, חבר האקדמיה הלאומית למדעים וכיהן כשר המשפטים, דור שמיני בארץ.

הוא נחשב למומחה משפט מינהלי, משפט השוואתי ולמשפט אזרחי, פרסם מאמרים רבים, זכה בפרסים יוקרתיים ומעורב גם בפעילות בינלאומית עניפה.

פרופ' נילי כהן ועופר גרוסקופף כתבו ספר "ספר דניאל : עיונים והגותו של פרופ' דניאל פרידמן".  ספר זה כולל מאמרים בולטים שלו.  בתחילת הספר כתבו האורחים ואני מצטט " רישומו של פרו' פרידמן בא לידי ביטוי שאין כמעט פס"ד מנחה של בית המשפט העליון העוסק במשפט האזרחי בכלל ובדינ י חוזים בפרט שממנו נפקד שמו כאסמכתא לישום הדין ועיצובו".  עם הזמן פרופ' פרידמן הפך לביקורתי כלפי מערכת המשפט שעברה תפנית לתפישתו מאקטיביזם שיפוטי מתון וזהיר לאקטיביזם שיפוטי חריף.

למותר לציין שהוא תומך בצמצום סמכותו של בית המשפט לבטל חוקים שחוקקה הכנסת.

פרופ' פרידמן סיים את כהונתו כשר משפטים בשנת 2009.

ידידי, עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר היה יו"ר ועדת החוקה חוק ומשפט של הכנסת ה-12 והוא שהוביל מהפכה חוקתית בכך שהעביר את חקיקת חוקי היסוד של זכויות האדם.  כמו כן, הוא היה פעיל בהעברת חוקים בתחום שינוי השיטה הפוליטית.  אוריאל לין למד משפטים באוניברסיטה העברית וקיבל תואר מוסמך בהצטיינות יתר, ובנוסף לכך, קבל תואר מסטר במשפטים מאוניברסיטת ברקלי מקליפורניה.  הוא מפרסם מאמרים אקטואלים ומעניינים בנושא כלכלה חברה וחוק.

אני כחבר נשיאות האיגוד עוקב בהערכה רבה אחרי פעילותו של אוריאל בתחום הציבורי ובעיקר בהובלת המאבק נגד פגיעה בזכויות המעסיקים.

הוא חבר מועצת המנהלים בארגון לשכות המסחר באירופה וחבר הועד המנהל של הפדרציה העולמית של לשכות המסחר הבינלאומיות.

אוריאל פרסם שורה של ספרים מרתקים בתחומי משפט וחברה, האחרון שבהם יצא לאור לאחרונה ונקרא "החיים על פי הדוד מסין".  בספר הוא מעלה לקחים מחייו ומנסיונו האישי ומציע ראיה על התנהגות אנוש מזוית אחרת. הוא אומר לנו למה לצפות וממה להתאכזב, איך לבנות חיים עשירים יותר, והכל מחוכמת החיים שלו ומחוכמת החיים שנצברה בסין על פני מאות שנים.

פרופ' פרידמן ואוריאל לין הבמה שלכם.